پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰

بازدید حضرت آیت الله شفیعی از کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین در شهر مقدس قم

به گزارش پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز؛ حضرت آیت الله شفیعی امروز پنجشنبه 16 بهمن ماه از کارگاه و ضریح ساخته شده امامین عسکریین در شهر مقدس قم بازدید نمودند.

ایشان در این بازدید از بخش های مختلف این کارگاه دیدن نموده و در جریان روند ساخت این ضریح مطهر قرار گرفتند.

ساخت ضریح حرمین عسکریین در قم

کار ساخت ضریح 6 گوشه امامین عسکریین در شهر قم و به همت نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران به پایان رسیده تا یادگار ماندگار دیگری از دستان هنرمندان ایرانی در میعادگاه عشق شیعیان ثبت شود.
کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین در سال 89 در قم و زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران دایر شد.


طراحی این ضریح را «سید مهدی علمدار» از طراحان کشور بر عهده دارد و طراح چوب و سازه‌های آن نیز «سید مهدی دیدار» است.
«سید محمد حسینی موحد» از اساتید خوشنویسی کشور نیز کار خطاطی این ضریح منور را برعهده داشته است. خطاطی‌های ضریح جدید امام حسین(ع) نیز اثر اوست.
ضریح شش گوشه است و دارای نقوش زیبای مینا کاری شده. تلفیق رنگ‌های فیروزه‌ای، سبز، نقره‌ای و طلایی غوغایی از نور و زیبایی به پا کرده است. خوشنویسی هم که کار استاد بزرگ ایرانی است، زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است.
درها هم باشکوه و استوار، با نقوشی از آیات قرآن و احادیث، آماده پذیرایی از زائران هستند. آیات قرآنی که بر ضریح نقش بسته هم چنان با درخشش فلزات قیمتی عجین شده که گویا از ازل اینگونه بوده است.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم لاجوردی، مدیر این پروژه با اشاره به طراحی این ضریح گفت: شکل و شمایل کلی از نظر ابعاد شبیه همان ضریح قبلی است اما آن چیزی که تفاوت محسوسی دارد نمای جدید ضریح است که بر اساس مهندسی روز و طراحی هنرمندانه، هنرمندان متعهد و علاقه‌مند به ائمه معصومین(ع) ساخته شده است.
وی با اشاره به مواد به کار رفته در ساخت ضریح امامین عسکرین(ع) خاطرنشان کرد: چوب یکی از مهمترین موادی است که در ساخت این ضریح به کار گرفته شده است. چوبی که در ساخت این ضریح استفاده شده از مرغوب‌ترین چوب‌های موجود در بازار و از جنس ساج که عمر مفید 400 سال برآورد شده است.

70 کیلو طلا

مدیر پروژه ساخت حرمین عسکریین ادامه داد: نقره خالص درجه عالی موجود در بازار از دیگر موادی است که در ساخت این ضریح حدود چهار تن و نیم استفاده شده است. همچنین یک تن و صد کیلو گرم مس و 70 کیلو طلا نیز در ساخت این ضریح استفاده شده است.
قلم زنی و آبکاری با طلا اوج و فرودهای بسیار زیبایی به این ضریح داده و میناکاری و کار با چوب به آن جلوه‌ای چند برابری بخشیده است. سقف معرق کاری که با نقوش زیبا بیننده را به یاد باغ‌های بهشت می‌اندازد بر چهار یادمان سبز مقبره‌های پاک این ضریح سایه افکنده است.
یکی از مهمترین خصوصیت‌های این ضریح مقدس قرار گرفتن آن در محل تولد امام زمان(عج) یعنی خانه امام هادی (ع) و مکان عبادت ایشان است.
افزون بر ساخت ضریح، تعداد 12 در برای حرم عسکریین(ع) آماده شده است که 4 در از این درها برای درهای ورودی اصلی حرم ساخته شده‌اند و باقی درها، درهای میانی حرم هستند.
راز شش گوشه بودن این ضریح هم به جای خود زیباست. به جز قبور مطرح امام هادی(ع) و امام عسکری(ع)، این ضریح قبور نرجس خاتون(س) مادر امام زمان(عج) و حکیمه خاتون(س) عمه ایشان را نیز در برگرفته است.

  • ۹۳/۱۱/۱۶
  • ۳۳۹۱ بیننده|
  • ۳۷۷۷ نمایش|
  • |

آیت الله شفیعی

امامین عسکریین

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی